Opstaldning

Som opstalder rider du undervisning 1 x ugentligt, og har mulighed for at anvende VeBs faciliteter, efter aftale med daglig leder.

Opstaldning er inkl.:

Har man som opstalder en anden rytter til at komme og ride sin hest, forventes det, at denne rytter også er aktivt medlem og bidrager til fællesskabet i klubben samt deltager på et ugentligt hold.

Det forventes at du som opstalder tager ansvar for pasning af din hest og er medansvarlig i klubbens dagligdag. Det betyder at alle opstaldere indgår i turnusordning omkring weekendpasning af hestene og stedets øvrige dyr. Ligeledes forventes det at man er aktiv i forhold til; afvikling af ridetimer, deltagelse og planlægning af stævner og ridelejr. Det kan også være opmærksomhed på behov for rengøring, oprydning og vedligehold – både ude og inde.

Alle opstaldere skal til en ”opstalder-samtale”, med daglig leder , hvor de konkrete forventninger, vil blive gennemgået, inden underskrivning af kontrakt.

Ved børn under 16 år, der har hest/pony opstaldet, forventes det, at forælder/forældrene hjælper barnet med opgaverne, ud fra en konkret individuel vurdering.

Er du interesseret i at få din pony/hest opstaldet, skal du følge fremgangsmåden der er beskrevet HER

Udlåns-opstalder
Som noget særligt i VeB kan du blive "udlåns-opstalder", hvor du udlåner din hest til brug i klubbens undervisning x antal dage / lektioner om ugen efter aftale. På denne måde deler klubben en del af ansvaret for din hest og motioneringen af denne på aftalte dage.

Denne opstaldning er således noget for dig, der eksempelvis skal have din første hest og gerne vil have noget mere støtte som hesteejer, eller til dig, der har din egen hest, men ikke har mulighed for at passe/motionere den selv hver dag.

Klubben tilbyder fire forskellige muligheder for dig, der gerne vil dele din hest med klubben:

1. En opstaldet hest, der går 2 hold  2 dage om ugen (ejers egen undervisning tæller ikke med i dette). Dagene aftales med daglig leder og kan skifte fra måned til måned alt efter hold- og elevsammensætningen/behov i undervisningen. Går hesten med i undervisningen, forventes det, at hesten også må bruges af klubben til interne stævner med de ryttere, hesten går med i undervisningen.

2. En opstaldet hest, der går 2 hold 3 dage om ugen (ejers egen undervisning tæller ikke med i dette). Dagene aftales med daglig leder og kan skifte fra måned til måned alt efter hold- og elevsammensætningen/behov i undervisningen. Går hesten med i undervisningen, forventes det, at hesten også må bruges af klubben til interne stævner med de ryttere, hesten går med i undervisningen.

3. En opstaldet hest, der går 2 hold 4 dage om ugen (ejers egen undervisning tæller ikke med i dette). Dagene aftales med daglig leder og kan skifte fra måned til måned alt efter hold- og elevsammensætningen/behov i undervisningen. Går hesten med i undervisningen, forventes det, at hesten også må bruges af klubben til interne stævner med de ryttere, hesten går med i undervisningen.

4. En opstaldet hest, der går 2 hold 4 dage om ugen (ejers egen undervisning tæller ikke med i dette), samt må bruges til klubbens arrangementer, herunder specielt ridelejre (også i sommerferien). Dagene aftales med daglig leder og kan skifte fra måned til måned alt efter hold- og elevsammensætningen/behov i undervisningen. Går hesten med i undervisningen, forventes det, at hesten også må bruges af klubben til interne stævner med de ryttere, hesten går med i undervisningen.