Eventoversigt

Stævne

Antal tilmeldte: 31/40 Pris: 0,- Lokation:
Annebergvej 110
9000 Aalborg
Dato:
02-10-2022 11:00 - 17:00
Sidste frist for tilmelding:
25-09-2022
Beskrivelse

VeB inviterer alle børn og unge, der går til ridning i klubben, til dressurstævne! 

Stævnet er for alle ryttere under 18 år og der er klasser for alle niveauer (se herunder).

Hver rytter kan starte én klasse. 

Aftal med din ridelærer, hvilken klasse du skal melde til i, og hvilke heste/ponyer, du skal ønske.

Der skal ønskes tre forskellige heste/ponyer hver (partryttere og hesteejere undtaget).

Hver hest/pony må gå fire gange til stævnet.

Efter endt tilmelding fordeler undertegnede og underviserne sammen hestene bedst muligt, så alle ryttere får en god oplevelse :-) 

 

Klasse 1: LD1 med hjælper/trækker

Klassen er for puslinge og begyndere og her får alle ryttere en deltagerroset.

Følgende hold kan melde til i denne klasse:

Mandag kl. 16.30-17.00, Tirsdag kl. 16.30-17.00 

Onsdag kl. 15.30-15.55, Onsdag kl. 16.00-16.25 

 

Klasse 2: LD1 uden hjælper/trækker

Klassen er for de yngste og nyeste let øvede ryttere.

Her er der præmierosetter til de placerede og alle øvrige ryttere får en deltagerroset.

Der er sponsorpræmie til 1. pladsen!

Følgende hold kan melde til i denne klasse:

Mandag kl. 17.05-17.50, Tirsdag kl. 17.05-17.50

Onsdag kl. 16.30-17.15

 

Klasse 3: LD2 

Klassen er for de let øvede ryttere, der gerne vil ride program uden galop. 

Her er der præmierosetter til de placerede. 

Der er sponsorpræmie til 1. pladsen!

Følgende hold kan melde til i denne klasse: 

Mandag kl. 17.55-18.40, Tirsdag kl. 17.55-18.40 

Torsdag kl. 16.30-17.15, Torsdag kl. 18.10-18.55

 

Klasse 4: LC1

Klassen er for de let øvede ryttere, der gerne vil ride program med galop. 

Her er der præmierosetter til de placerede. 

Der er sponsorpræmie til 1. pladsen!

Følgende hold kan melde til i denne klasse: 

Mandag kl. 17.55-18.40, Tirsdag kl. 17.55-18.40

Torsdag kl. 19.00-19.45

 

Der er mulighed for opråber i klasse 1-3. Klubben sørger for opråber samt opsadlings/stald- og opvarmningsansvarlige under hele stævnet. Tilvælges det, kan klubben også sørge for hjælper/trækker i klasse 1. 

 

Konkurrenceafviklingen foregår i ridehallen, mens opvarmning foregår på udendørsbanen. Udendørscafeen vil have åbent, mens indendørscafeen vil være forbeholdt dommer, skriver og resultatudregnere. 

Til stævnet har vi brug for frivillige hjælpere, særligt til cafteriet - både før (indkøb og klargøring), under (salg) og efter (oprydning). Når du melder dit barn til stævne, melder du dig derfor også automatisk til en cafeteriatjans. Vi skal nok tage højde for i planlægningen, at du selvfølgelig også skal se dit barn ride :-)  

Selve tiderne for stævnet er ca. tider og de endelige starttider/program for dagen bliver sendt til alle tilmeldte efter sidste tilmelding. 

 

Forud for selve stævnet forventes det at rytterne, alt efter alder og erfaring, lærer deres program udenad hjemmefra.

Underviserne vil øve de enkelte øvelser med holdene, men de hele programmer vil ikke blive øvet i undervisningen. 

I finder de enkelte programmer ved at klikke herunder:

LD1 

LD2 

LC1

 

Til særligt de yngre og lidt urutinerede ryttere kan jeg anbefale at man printer flere baneskitser, så børnene kan tegne og på den måde øve deres program. Ligeledes kan det være en god idé at løbe programmet i haven, i stuen og/eller på kæphest! Ved I slet ikke hvordan I skal læse programmerne og dermed kom igang? Så hiv fat i undertegnede, dit barns underviser eller den hestekyndige forælder til et af de andre børn på holdet, så hjælper vi alle til at få en god oplevelse! 

 

Da vi er en klub under Dansk Rideforbund, er der nogle sikkerheds- og stævneregler, den enkelte rytter skal overholde ift. eget udstyr og ridetøj til stævnet. Klubben er ansvarlig for at klubbens heste og ponyer er korrekt udstyret og hjælper også gerne hesteejere med evt. udstyrstjek forud for stævnet. 

Rytterne (og forældrene) skal være opmærksom på følgende: 

1. Ridehjelmen skal være sikkerhedsgodkendt og i en mørk farve 

2. Sikkerhedsvest er tilladt, men ikke påkrævet. Rides der med vest, skal den være sikkerhedsgodkendt. Er vesten samme farvenuance som rytterens jakke el. trøje, kan den bæres udenover. Alternativt bæres den inden under jakke/trøje. 

3. Støvler skal være godkendt til ridning og skal enten være lange eller korte sammen med skafter/leggins. 

4. Det er tilladt (ikke et krav) at anvende enten sporer eller pisk, men ikke begge dele. Sporer må max være 2 cm og pisk må max være 100 cm. 

5. Handsker er påkrævet og skal enten være hvide eller sammen farve som rytterens jakke/trøje. 

6. Jakke el. trøje: Rides der med stævnejakke, skal denne være mørk og der skal bæres en hvid t-shirt / trøje eller skjorte under og/eller plastron eller slips. Alternativt kan der rides med en mørk trøje eller klubtrøje (begge dele skal være langærmet). 

7. Ridebukser - ingen krav

 

Spørgsmål til stævnet skal ske pr. mail til kontakt@vestbyensrideklub.dk eller pr. SMS: 42 68 96 04 

Ridelejr i efterårsferien 2022

Antal tilmeldte: 11/18 Pris: 1000,- Lokation:
Annebergvej 110
9000 Aalborg
Dato:
18-10-2022 08:30
20-10-2022 18:00
Sidste frist for tilmelding:
09-10-2022
Beskrivelse

RIDELEJR I VEB I EFTERÅRSFERIEN 2022 

Så er det igen tid til ridelejr i VeB, og vi glæder os til at være sammen med en masse hesteglade børn i tre dage :-) 

Vi skal ride to gange om dagen og slutter lejren af med et brag af en (børne)fest!

 

I prisen er følgende inkluderet: 

2 x ridning hver dag 

Frokost 

Formiddags- og eftermiddagssnacks

Festen 

 

I prisen er følgende ikke inkluderet: 

Slikbiks (indbetales til ved ankomst via Mobile Pay) 

Pizza i forbindelse med festen (betales via Mobile Pay ved lejrens start)

Morgenmad og aftensmad (spises hjemme) 

 

Lejren er uden overnatning, og deltagerne afleveres hver morgen kl. 08.30 og afhentes igen kl. 18.00.

(er afleveringstidspunktet om morgenen en udfordring for nogle pga. arbejde, finder vi også en løsning på det :-))

Den sidste dag er der fest, så der er afhentningstidspunktet mellem 21.30 og 22.30 

 

Det praktiske: 

Selvom lejren er uden overnatning, så sørg alligevel for at sende forskelligt tøj og sko med, alt efter vejr og vind, så der er mulighed for at skifte - særligt til festtøj den sidste aften, hvis deltageren gerne vil det! :-) 

 

Til forældrene: 

Vi har som altid brug for jeres fantastiske hjælp for at kunne afvikle lejren. 

Du finder de forskellige forældrevagter herunder og skriver i kommentarfeltet, hvilke vagter vi må sætte dig på. I får kun en vagt, men er du fleksibel, er det en enorm hjælp i vores planlægning af vagterne :-) 

 

Tirsdag kl. 08.30-13.30 x 2 voksne

Tirsdag kl. 13.00-18.00 x 2 voksne

Onsdag kl. 08.30-13.30 x 2 voksne 

Onsdag kl. 13.00-18.00 x 2 voksne 

Torsdag kl. 08.30-13.30 x 2 voksne 

Torsdag kl. 13.00-18.00 x 2 voksne 

Torsdag kl. 17.30-22.30 x 2-3 voksne